حجم سرمایه بلوکه‌شده روسیه در اروپا؟

یک مقام دادگستری اتحادیه اروپا فاش کرد که این بلوک ۲۲۶ میلیارد دلار از پول و دارایی روسیه را در قلمروی این بلوک توقیف کرده است.

به گزارش تحریریه، «دیدیه ریندرز» کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا به رسانه ها اعلام کرد که اتحادیه اروپا ۲۰۷ میلیارد یورو (۲۲۶ میلیارد دلار) از دارایی ها و ذخایر متعلق به دولت روسیه را از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین تاکنون مسدود کرده است.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از این مقام اروپایی عنوان داشت: «کمیسیون اروپا در حال بررسی امکان استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی های روسیه به مبلغ ۲۰۷ میلیارد یورو [بلوکه شده در اتحادیه اروپا] از جمله دارایی های بانک مرکزی فدراسیون روسیه برای تامین مالی بازسازی اوکراین است.

اتحادیه اروپا و متحدانش صدها میلیارد یورو از دارایی های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از سیاست تحریمی خود مسدود کرده اند. انتظار می رود حدود ۳ میلیارد یورو سود از این دارایی های بلوکه ایجاد شده باشد.

طبق گزارش ها، بیش از نیمی از این دارایی ها به صورت نقد و سپرده است، در حالی که "مقدار قابل توجهی از این منابع به شکل اوراق بهادار هستند.

بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد که رهبران اتحادیه اروپا برنامه هایی را برای اعمال مالیات بادآورده بر سود حاصل از بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو (۲۱۷ میلیارد دلار) از دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای کمک به بازسازی اوکراین در نظر گرفته اند.

این رسانه ادعا کرد که در حالی که ظاهراً این گزینه کمترین مشکل را دارد، برخی از اعضای این اتحادیه همچنان نگرانی هایی را در مورد قانونی بودن استفاده از این پول ها مطرح می کنند.

مسکو بارها هرگونه توقیف دارایی های خود توسط دولت های غربی را دزدی و بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی توصیف کرده است

پایان/

۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =